Dag 6 Discovery Cove

>> vrijdag 7 mei 2010

We staan weer rond 7 uur naast ons bed vanmorgen want vandaag gaan we naar Discovery Cove!! Vorig jaar hebben we (3 van ons) de dolphin swim gedaan, dit jaar gaan we vooral omdat we het 'voordelig' vinden.... $99 voor de non-swim inclusief 14 dagen toegang tot Seaworld! Iemand moest zich natuurlijk wel opofferen om een swim te doen en dat vind ik zelf helemaal niet erg!

Het weer ziet er goed uit... dat was wel even spannend want gisteren en vandaag werd er steeds regen en storm (onweer) voorspeld maar het lijkt mee te vallen... wel wat wolken maar nog geen dreigende luchten.

Half 9 arriveren we bij Discovery Cove en we kunnen gelijk inchecken. Ik krijg de tijd van 10.05 bij de Starfish Cabana om met de dolfijnen te mogen zwemmen. Maar we moeten onze prioriteiten stellen.... eerst ontbijt! We stapelen wat op het dienblad (croissantjes, cakejes en vooral veel andere zoetigheid of fruit is er te krijgen).

Ondertussen zitten de jongens al in het zand te spelen, die hebben niet zoveel geduld, die willen in het water om te spelen en te snorkelen.

We zoeken een aantal bedjes als uitvalsbasis voor vandaag en dan is het al tijd voor de dolphin swim ... Dat vinden de jongens niet leuk maar ja, mama wil ook wat (zwemmen met de dolfijnen) dus ze moesten geduld hebben... ze spelen in het zand en ondertussen lig ik met een groep tieners (en 1 begeleidster) in het water om te zwemmen met Lester (een 30-jarige oude dolfijn) en Luna, zijn tweejarige dochter. Luna doet vooral de trucjes maar uiteindelijk echt zwemmen doen we met Lester. Vorig jaar was ik met Mauro en hebben we alleen in het ondiepe 'gezwommen' maar dit jaar ben ik alleen dus ga ik vanuit het diepe deel. Maakt op zich weinig verschil!



Na de 'swim' mogen de kids nog met mij en Lester op de foto en dan gaan we naar de lazy river. Opa en oma moeten mee natuurlijk, al vindt oma het maar helemaal niks... vooral onder de waterval door doet ze nooit meer! De 'aviary' was wel erg leuk, met de vogels die gek zijn op het voer.

We lunchen met z'n allen op het terras en voor ik het weet zitten de kids alweer in het water. Als ik met Milan een zandkasteel probeer te bouwen op het strand hoor ik voor de tweede keer deze week: ¨volgens mij ken ik jou, ben jij Karen?” Wat een Orlando/Floridaforum al niet doet he! Dit keer was het Marije (?) die ik tegenkwam, die met haar gezin op BellaVida zit (waar wij eerst ook een villa hadden gehuurd). We wisselen nog wat gezellige praat en ervaringen uit en dan nemen we weer afscheid.

Andy en Mauro zwemmen nog bij de vissen (snorkelen) maar niet bij de roggen...
wij luieren nog wat op het strand terwijl er een paar druppels regen beginnen te vallen... Eerder mochten we ook al niet een tweede keer door de lazy river vanwege onweersdreiging... Ik ga alvast de foto's op halen en dan halen we de jongens uit het water, eten nog een ijsje en chips en dan gaan we omkleden en richting auto. Als we onderweg op de 535 rijden begint het inderdaad te hozen, een typisch Floridiaans regenbuitje! Hopelijk was dit het dan ook voor deze vakantie. De kids vallen in slaap in de auto maar eenmaal thuis liggen ze zo weer in het zwembad...tussendoor snacken we wat en eten soep...lekker makkelijk want we hebben genoeg te eten gehad vandaag. Vanavond nemen we 'vrij', werken het blog bij en kijken een stukje van MammaMia op HBO.

Morgen maar eens kijken of we het blog weer kunnen updaten met een internetverbinding ergens vandaan want nadat we vandaag hoorden dat onze blogs gemist worden, wordt het toch tijd om er iets aan te doen en wat dagen online te gaan zetten... met of zonder foto's!! Misschien dan toch maar naar de Mac morgen!

3 reacties:

Teleton 8 mei 2010 om 04:32  

Ah, deze versie is wel te lezen. Maar we doen dat toch pas morgen....De luikjes gaan hier op Cane Island toe....!

Teleton 8 mei 2010 om 14:31  

Terwijl de oven opwarmt om de broodjes op te piepen, lekker even de avonturen in DC gelezen.

Dat was boffen met het weer, een buitje in de auto is niet erg, maar in DC kan je dat niet gebruiken!

Robert-Jan en Yvonne 8 mei 2010 om 23:07  

Zo, ik heb ook alle dagen weer bijgelezen ! Leuk uitgebreid verslag en we hadden van Patrice al gehoord dat jullie elkaar ontmoet hadden.

Ik was wel benieuwd naar iets meer details van Wishes Desert Party ;-) ! Locatie is in ieder geval perfect, maar hoe waren de toetjes ???

En gelukkig prima weer in Discovery Cove; is zowiezo erg mooi weer geweest afgelopen week, echt niets te klagen. Zeker niet als je veel op de golfbaan wil staan ;-) !

Nou, wij zitten inmiddels hoog in de lucht, ergens tussen Miami en New York (alhoewel redelijk dichtbij New York nu) en kon dus bijlezen. Heel veel plezier komende week, en ik kan jullie nu iets frequenter bijhouden !

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP